Being the Munira I am

Being the Munira I am... gue selalu menjadi pusat pengaduan masalah2 sedunia.. Not that I complaining.. As a matter of fact, I'm honoured. Thank you for trusting me with your problems:D

Gue pernah membace somewhere about how to handle problems(siyes mcm kaunselor), actually, different people handles problem differently becoz different people have different level of resilience. Maka, janganlah memperlekehkan orang sekiranyer kiter lihat dier mudah menangis atau senang nk breakdown. Sebab by default diorang memang macam tu. Tapi, itu tak bermakna kiter harus berserah jew. Kiter kan patut berusaha untuk menjadi a better person? :D Practice makes perfect. Hehe.

Ader sorang sami buddha cakap -->
"Humans have problems becoz they want the world to understand them. But it is impossible for the world to understand one person.
Instead, let us understand the world. Starting with ourselves...
"

Let me share a very useful surah from the Koran. Gue terbacer the definition satu hari tu. And actually.. it gives me hope. Kui3x. Aku nak sampai kan fadhilat surah neh untuk kawan2 gue yang membacer blog ni. Dengan harapan, supaya kamu semua tidak bersedih, putus harap, putus asa, raser2 nk terjun bangunan, dan semua yang sewaktu dengannyer.. Betaper jahilnyer diri ini merase biler baru sahaja tahu yang actually nyer ader such surah yang actually menyebut --> Setiap kesusahan akan disusuli dengan kemudahan. Alhamdulillah. Kalau korang free... bacerlah surah neh and cariklah tafsir dier sekali...


Fadhilat Surah Alam Nasyrah:
Nabi Muhammad S.A.W bersabda : "Barangsiapa membaca surah Alam Nasyrah, seperti ia mendatangi aku dan aku mengambil kesempatan maka menjadi suatu kelapangan daripadaku".

Barangsiapa membiasakan membaca surah Alam Nasyrah selesai mengerjakan solat fardhu, nescaya Allah permudahkan urusannya serta dimudahkan segala keperluannya dan dimudahkan rezekinya.

Sesiapa yang membacanya nescaya Allah turut melapangkan dadanya serta dijauhkan daripada segala kesukaran dalam segala urusannya. Dihilangkan segala sifat kesal dan jemu, serta mendatangkan rajin dalam mengerjakan ibadat.

Barangsiapa membaca Alam Nasyrah sembilan kali sesudah solat fardhu nescaya Allah akan menjauhkan daripada kesempitan hidup dan dimudahkan rezeki dalam segala urusan.

Akceli, gue banyak terjumper surah2 yang bagus2... Kalau ader maser gue updet lagi. InsyaAllah..

Owh yer.. berdoa definitely helps when you are in a difficult situation. Semoga kiter semua dirahmati Allah.. InsyaAllah...

2 comments:

Ms. Eza said...

Hmmmmm... That's an interesting info my dear ;) I think I should start.

The Munira is The Great :D

sukahati said...

thanks beb,
entry ini memotivasikan :p

Copyright © 2009 - Being Me - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template